Mire figyeljünk amikor SEO szakértőt választunk?

Ha egy vállalkozásnak az a célja, hogy javítsa a Google rangsorolását és növelje a vásárlóinak számát, itt az ideje, hogy hatékony SEO eszközöket vessen be. Ma már számtalan SEO szolgáltatást kínáló weboldallal találkozhatunk, azonban saját cégünk jövője érdekében a kínált ár, a tapasztalata mellett az alkalmazott etikus taktikákra is figyelmet fordítani.

Egy professzionális SEO cég a tervszerűen végrehajtott szakszerű tevékenysége révén nem csak segít az interneten több ügyfelet szerezni, de a rangsoroláson túl arra is összpontosít, hogy a vállalkozás növekedéséhez is hozzásegítsen- az adott piaci feltételek, és versenytársak között.

Milyen szempontok alapján érdemes a SEO cégek közül választani?

Ma már számtalan lehetőség közül választhatunk a SEO szolgáltatást nyújtó cégek közül. Egyrészt a bőség miatt könnyebb dolgunk is van, mint 5-10 évvel ezelőtt, azonban a nagyobb választék kapcsán egy laikusnak nincs egyszerű dolga a kiválasztás során: milyen szempontokra érdemes fókuszálni.

Összehasonlíthatjuk például a kínált tevékenység, a szolgáltatás ára, a cég reputációja, korábbi nagy projektek alapján, vagy akár ismerősök és korábbi ügyfelek tapasztalatai is segíthetnek a döntés meghozatalában.

Lista készítése a potenciális lehetőségekről

Egy Google kereséssel a szűkebb környezetben működő cégeket is könnyen rendezhetjük listába. Több módon juthatunk találati listához akár ”SEO Budapesten” vagy ”SEO ügynökség Budapesten” vagy ”Budapest SEO” stb. keresési kifejezésekkel.

A lista szűkítése a cég weboldalának tartalma, ajánlatai alapján

A weboldalak egyenkénti felkeresésekor könnyedén megtalálhatjuk a céggel kapcsolatos – számunkra értékes tudnivalókat:

  • Hány éves SEO tapasztalattal rendelkezik a piacon
  • Csak hazai, vagy külföldi projektekben is dolgozott-e
  • Az alkalmazott módszerek eredményei: rangsorolás növekedés, forgalom és ügyfélszám növekedés
  • Nagynevű ügyfelek
  • Kampányeredményekért elnyert díjak, szakiparági elismerések alapján.

A lista továbbfinomítása a cég stratégiája, módszerei alapján

Az a jó, ha a cég SEO stratégiája összhangban áll a megbízó cégének a céljaival. A célok beazonosítása alapján kezdődik meg a helyzetfelmérés, azaz pontosan hol áll a weboldal jelenleg, és hogyan, milyen módon keresik a potenciális ügyfelek. A kapott adatokból személyre szabott terv kerül kidolgozásra, – prioritások és súlyozottság szerint, azért, hogy a növekedést elérje.

A projekt számos ismétlődő feladatból és olyan kreatív tevékenységekből áll, amelyek együttesen biztosítják, hogy a weboldal sikeres, és megfelelően értékelt legyen a Google által.

A stratégia mellett érdemes a módszerekre is figyelmet fordítani. Sok cég került már olyan kellemetlen helyzetbe, hogy a weboldala káros rangsorolási büntetést kapott. Ezért kiemelten fontos, hogy az eredmény elérésére a SEO szakértő kizárólag etikus, és kizárólag ”White SEO” taktikák mentén rangsoroljon. Ide sorolható minden olyan gyakorlat, amely úgy javítja a keresési helyezéseket, hogy közben nem sérti meg a keresőmotorok szolgáltatási feltételeit, szabályait. Habár a ”Black SEO” taktikák meglehetősen kockázatosak, és az algoritmusok fejlődésével egyre kevésbé működnek, vannak olyan példák amelyek megtévesztik a vásárlókat, vagy számukra ártalmasnak minősülnek.